Flamenco: Barsy Laura flamenco táncművész bemutatkozása

Szeretettel köszöntelek a Flamenco Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 26 db
  • Videók - 8 db
  • Blogbejegyzések - 24 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 17 db

Üdvözlettel,

Flamenco Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Flamenco Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 26 db
  • Videók - 8 db
  • Blogbejegyzések - 24 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 17 db

Üdvözlettel,

Flamenco Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Flamenco Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 26 db
  • Videók - 8 db
  • Blogbejegyzések - 24 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 17 db

Üdvözlettel,

Flamenco Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Flamenco Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 26 db
  • Videók - 8 db
  • Blogbejegyzések - 24 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 17 db

Üdvözlettel,

Flamenco Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

network.hu

 

Barsy Laura flamenco táncművész bemutatkozása:

Gyermekkorától kezdve táncol (klasszikus balett, kortárs táncok). Középiskolai tanulmányai befejezése után került a Chicago Columbian College tánc és musical szakára, ahol két évet végzett. A flamenco tánccal való megismerkedése után csak erre összpontosította tanulmányait. 1995-ben Sevillába került, és a Manolo Marín flamenco akadémián sikeresen végzett el hat évet. Az első négy évben több mestertől is tanult: Javier Cruz, La Toná, Adela Campallo, Rafael Campallo, Pili Fernández, Juana Amaya, Manolo Marín.

Közben kibontakozott saját stílusa, mely az akadémián szerzett technikai tudás és az andalúzok között eltöltött sok év gyümölcse.



1999-ben önálló stúdiót nyitott a Pacheco y Nunez del Prado utcában, ahol megkezdte munkáját a zenészekkel, illeve órákat adott nagy sikerrel. Elismerték, fellépéseket vállalt, a flamenco világában andalúzként élt.

2002-ben tért haza Magyarországra.

Jelenleg táncórákat ad kezdőknek és haladóknak egyaránt. Az órák kis létszámú csoportokban folynak, a minőséget és nem a mennyiséget tartva szem elott. A technikai órák és az autentikus koreográfiák mellett Andalúzia iránti szeretetéből és a flamenco iránt érzett nagy tiszteletéből is ad át azoknak, akik ezt a táncot a maga mélységében és igazában szeretnék megismerni.

Fellépéseket vállal Budapesten és vidéken. Táncszínházi műsora saját rendezésben 15, 20, 30, 45 illetve 100 percben megrendelhető.

Műsorát alkalomtól függően élő zene és tánccsoportja egészítheti ki.

Mottó: "Fuerza Vida Pasión"

A produkciókat elsősorban az autentikus flamenco kedvelőinek ajánljuk melyben Laura személye a garantált. Természetesen fellépései nagy részét kiegészítheti az" el Cuadro "tánccsoport melyben sikeres és elkötelezett tanítványai kapnak helyet hiszen a közös tánc ereje mindenki számára öröm.

Referenciák:

Andalúziában:

  • Sala la Imperdible (Sevilla),
  • Pecata Mundi (Sevilla),
  • Barón Rampante (Sevilla),
  • Festival de Ayamonte (Provincia de Huelva)

2002-től Magyarországon (fesztiválok, rendezvények):

  • Angyalföldi Gyermek- és Ifjúsági Ház,
  • Városi Színház (Pepe Haro),
  • Mom Művelődési Központ,
  • Szombathelyi Művészetek Háza,
  • Kolibri Pince,
  • Articsóka,
  • Cotton Club,
  • Piccaso Point,
  • Zöld Pardon,
  • Hotel Korona,
  • Akácos Udvar,
  • Café Dante(Pécs),
  • Latin Karnevál (2002-2003),
  • Művészetek Völgye Fesztivál,
  • Roma Fesztivál 2000-ben (Kalyi Yag),
  • XIII. ker. Utcabál,
  • VII. Dunaparti Vigasságok,
  • Ferencvárosi Szabadtéri Játékok,
  • Benczúr Ház Díszterme,
  • Jókai Klub,
  • EFOTT,
  • Margit SzigetRoma Legenda,
  • Cigány Fesztiválok,
  • Uráni Filmszínház,
  • Művészetek Palotája,
  • Budapest Fringe,
  • Lánchíd (hídünnep),
  • Magyarországon élő Spanyol állampolgárok magánrendezvényein és nagyobb céges rendezvényeken országszerte.

Médiákban:

  • Shape,
  • Cosmopolitan,
  • Kiskegyed,
  • MTV,
  • RTL klub,
  • TV2,
  • Hálózat TV,
  • BP TV,
  • Szombathelyi TV,
  • Magyar Rádió,
  • Fix Rádió,
  • Rádió C,
  • Tilos rádió...

 

A flamencoról mesélek...

Szenvedély, erő, vadság, mégis kecsesség a főbb jellemzője ennek a táncnak, mely a Ibériai félsziget csücskéből, Andalúziából származik. Ott született, és ott él a XV. századtól napjainkig. Számomra irigylésre méltó, hogy ezzel az izgalmas zenei kultúrával és erre a zenére született gyönyörű tánccal áldotta meg az andalúzokat a sors, kíséri mindennapjaikat, jelen van ünnepeiken: karácsonykor, esküvőn, keresztelőn, temetésen, örömben és bánatban.

Nehéz történelmi háttér fedi azt a tényt, hogy a flamenco pont Andalúziában alakulhatott ki. Aki ismeri a történelmet, az tudja, hogy az Ibériai félszigeten mindig is átmenő forgalom volt. A kelták i.e. 500-ban érkeztek és keveredtek az ott élő ibériaiakkal, majd görögök jöttek, utánuk a rómaiak, Sefardita zsidók, és végül a mórok. A flamenco kialakulásáról, megjelenéséről sok teoria létezik, de mindenki egyetért abban, hogy a XV. századra tehető, a cigányok megjelenéséhez köthető.

III. Felipe 1586-ban kihirdette, hogy azok a cigányok, akik Spanyolországban szeretnének maradni, egy számukra elkülönített negyedben kell, hogy lakjanak. Nem használhatják hagyományos ruháikat, sem a saját nevüket, sem pedig saját nyelvüket. Ezzel nagy ütést mért személyiségük, hagyományaik megtartására.
Megvádolták őket mindenféle bűncselekményekkel, még kannibalizmussal is. Természetesen a cigányok a szegénység hajszolta életben követtek el bűntetteket, elsősorban állatokat loptak, amit eladtak vagy megettek. Ettől függetlenül Andalúziában a cigányság mind a nép, mind pedig az arisztokrácia részéről elismert volt. A felsőréteget elbűvölte az énekek dallamvilága, és a nők elegáns, extravagáns, vad tánca. Sokan támogattak, védtek cigány családokat, megkeresztelték őket, és a keresztelőn adoptálták a gyermekeket (Vargas, Amaya, Heredia, Reyes, Suarez, Ortega stb.)

Tehát egy területen élnek a szegényebb andalúzok, mórok és cigányok. Közös tulajdonságuk a nagy szegénység, állandó éhség és számkivetettség. Az andalúz népzene, a mórok melismái és a cigányok ritmusai az évek alatt elvegyülnek, összefonódnak, ezért úgy hívják: andalúz-cigány ének. Kialakul a toná, mely gitárkíséret nélkül, szinte csak egy segélykiáltás. Nagyon mély érzésű énekek ezek, magyar ember számára csak akkor élvezhetők, ha ismeri a hátterét, a történetét, hogyan és miért is alakult ki. Nagyon régen született, még mindig él és létezik, apáról fiúra szállva.

1800-ban megjelent az első "népszerű" flamenco énekes: El Planeta. Őt követik: El Fillo, Tío Luis de la Juliana, La Perla stb. Ezzel elkezdődött a flamenco története.
A gitár megjelenéséről nincsenek pontos adatok, de a XIX. század elején már jelen van a tánccal együtt. Ének, gitár, tánc, tökéletes összhangban.

Persze a külföldiek számára elsősorban a tánc a legfontosabb, mert ezt a legkönnyebb átélni, hiszen rendkívüli energiája, gyorsasága mindenkit elkápráztat. Viszont aki komolyabban foglalkozik a flamencoval, az tudja, hogy az ének az első, és az ének tökéletes ismerete és szeretete nélkül nem lehet jól táncolni avagy gitározni.
Az énekes (cantaor/a) a főnök, és a gitáros (tocaor/a) követi őt. Ha táncos (bailaor/a) is van, akkor az énekessel közösen dominál, de mindketten a gitáros tökéletes játékától függenek. Ha a gitár nem követi őket, akkor felbomlik az összhang.

Andalúziában mindenki gyermekkorától hallja, látja, éli a flamencot. Többé-kevésbé mindenki tud rá mozogni vagy ritmust ütni. Korán kialakul, ha valaki különlegesen jól énekel vagy táncol, esetleg játszik. Először csak baráti és családi körben teszi ezt, majd később fejlesztheti magát mesterek által. Az andalúz cigányok körében ezek a titkok máig családon belül maradnak, apáról fiúra szállva.

Külföldiek flamencot a tablaokban láthatnak. Ezek éjszakai helyek, ahol belépőjegy ellenében műsort láthatnak több táncos, gitáros, énekes előadásában, pompás, színes ruhákban. Főként a táncról szólnak, technikailag tökéletes, színvonalas műsorok, de egy hozzáértő számára hiányzik a duende.

Szerencsésnek mondhatom magam, hogy jelen lehettem egy-egy eseményen, és láthattam a flamenco intim közegben való kibontakozását (duende). Ezt kívülálló nehezen éri el, hiszen sok év és türelem kell hozzá - egyrészt hogy megértse, másrészt hogy befogadják.

Barsy Laura

Forrás:http://www.ok.hu/linktar/kultura,_muveszet,_tarsadalom/muveszet/tancmuveszet/flamenco/index.html

Címkék: Barsy Laura flamenco táncművész

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu